Museum 40-45

Museum:    De Jaren 1940 – 1945 / De Jaren Nederlands Indië

museum '40-'45Toegang tot het museum is op afspraak en gratis maar donaties zijn welkom. De donaties gaan naar de Stichting: “ De Jaren 1940-1945, De Jaren Nederlands Indië ”. Deze Stichting draagt zorg voor de instandhouding en beheer van de collectie. Tevens wil de Stichting er zorg voor dragen dat de collectie beschikbaar wordt gesteld voor educatieve doeleinden en bezichtiging door het publiek.

Naast de gebruikelijke zaken die je in een oorlogsmuseum vindt, zoals uniformen, uitrustingstukken, radio apparatuur en foto’s, wordt er ook veel aandacht besteed aan de dagelijkse zaken die grote invloed hadden op het dagelijkse leven van zowel de burgers als de soldaten aan het front. Dit zijn o.a. benodigde papieren, vergunningen, bonnen maar ook veel rantsoenen/voedselvoorzieningen.

Onze collectie is natuurlijk nooit volledig en wekelijks ontvangen we nog nieuwe grote en kleine aanwinsten. Dat zorgt ervoor dat we zaken kunnen complementeren of kunnen wisselen. Vaak liggen er nog zaken op zolders en in schuren of gewoon in huis. Zaken die nooit gebruikt worden en anders na verloop van tijd weg gegooid worden. Wij hebben interesse in echt van alles wat met de oorlog of Nederlands Indië te maken heeft. Ook al lijkt het nog zo klein of onbeduidend, voor ons en onze bezoeker kan het erg interessant zijn.

U kunt altijd contact met ons opnemen:

phone

0416 – 361525 (Frans van Venrooij)

mail

dejaren1940-1945

Het bezoekadres is: Doctor van Kesselstraat 47, 5175 CS  Loon op Zand

Zie het Youtube filmpje van het Brabants Dagblad

Ga naar de fotoimpressie van het museum

VirtueleToerMuseum40-45

Klik hier voor een virtuele toer door het museum, prachtig vorm gegeven door André Wils