Activiteiten

De Werkgroep Activiteiten heeft als doel de activiteiten voor de Heemkundekring te ontwikkelen en te plannen en vervolgens uit te voeren of te faciliteren.

Een greep uit de diverse standaardactiviteiten die de werkgroep planmatig uitvoert:

collage dr koolsHet regelmatig opnieuw inrichten van de vitrines die te zien zijn bij huisartsenpraktijk Kools en Van Liempd en in de bibliotheek in Loon op Zand. Deze vitrines tonen steeds weer een nieuw thema.

Lezing door Johan BiemansHet plannen, organiseren en faciliteren van lezingen die toegankelijk zijn voor zowel leden als niet-leden. Deze laatsten tegen betaling van een kleine toegangsprijs. In deze lezingen komen onderwerpen aan bod die zeker heemkundigen, maar ook andere geïnteresseerden zullen aanspreken.

das_museum_03Het plannen, organiseren en faciliteren van excursies die toegankelijk zijn voor zowel leden als niet-leden. Zowel leden als niet-leden betalen waar nodig een bedrag voor deelname, o.a. bijdrage reiskosten en toegangsprijs).

DSCN5608Het bij speciale gelegenheden of in samenwerking met andere partijen plannen, organiseren en faciliteren van exposities.

In de Nieuwsflitsen is steeds een recent overzicht te vinden van de geplande activiteiten.